Monday, January 25, 2010

BAGAIMANA KITA


Tanda hati bersih : Tidak pernah berhenti dari mengingati Allah, tidak pernah ada rasa jemu untuk beribadah kepada Allah, tidak pernah menaruh rasa suka, sayang atau seronok terhadap selain Allah. Kecuali dengan seseorang atau sesuatu yang boleh membawanya ke sisi Allah dan mengingatiNya.” Misalnya ia tidak pernah menaruh rasa sayang kepada seseorang kecuali hal itu boleh membawanya untuk lebih mencintai Allah.



"dan pada bumi ada tanda-tanda (yang membuktikan keesaan dan kekuasaan Allah) bagi orang-orang Yang yakin, dan juga pada diri kamu sendiri. maka mengapa kamu tidak mahu melihat serta memikirkan" (Ad-zariyat 20-21)



kasih sayang ALLAH tidak akan dirasai tanpa ujian..tidak akan dirasai tanpa kehambaan..tidak akan dirasai tanpa munajat..tidak akan dirasai tanpa muhasabah,banyak mana ujian ALLAH banyak itulah kasih sayangNYA pada

hambaNYA..



"Celakalah orang yang solat. Iaitu orang yang lalai didalam solat"(Al-Maun:4-5)



"Langit yang tujuh dan bumi serta sekalian makhluk yang ada padanya sentiasa mengucap tasbih bagi allah. Tiasa sesuatupun pun melainkan bertasbih dengan memujinya" (al-isra :44) Manusia pula diberi kesempurnaan dan kebijaksanaan tetapi lalai dari mengingati Allah bahkan selalu berfikir merekalah yang paling layak untuk menduduki syurga Allah.

No comments: